Funderingar om julkalender till traditioner.

 
 
Göra själv eller köpa en?
Jag tycker ju att det är en mysig tradition och lite roligt att göra en kalender själv,
men kommer jag tycka det är lika roligt om några år?
Man får nog vara försiktig med att inte sätta ribban så högt!
Men om man gör en egen kalender, behöver man då ha julstrumpa också?
Fast jag älskar ju traditionen julstrumpa, känns så mysigt med spänningen på
julaftonsmorgon! (det var ju den man längtade ihjäl sig till som barn).
Men vi hade å andra sidan ingen kalender, förutom den som gick på tv då såklart.
Tusan så svårt det är och välja vilka traditioner man ska följa för sin egen familj.
 
Hur hade ni det som barn?
Vilka traditioner hade/ har ni?
 
ps. Bilden är en inspirations bild från saker man skulle kunna ha
i kalendern och eller strumpan från Many Things.
 

Kommentarer
Postat av: Lisa & William

Åh så mkt fint! Strumpan var ju det bästa som fanns, vaknade alltid tidigt för att kolla vad som hamnat i den! Minns det som idag! <3
Lite pyssel med egen kalender, men ack så roligt! Finns ju annars oxå ganska många olika kalendrar att köpa idag, med bland annat lego etc... Svårt är det! Lite trist att vi inte är hemma över jul...
Puss

Svar: Ja men jag har inte hittat någon med duplo, han känns lite liten än för lego. Blir nog till att göra en egen och kanske ha strumpa också, haha bortskämd unge! Men jag tycker ju att det är roligt att göra en egen också. <3
Kath

2012-10-27 @ 20:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0