diabetes.

Jag har Diabetes som antagligen alla som läser den här bloggen vet.
Jag 'firar' 10 år i år.
Någon som vill skåla med mig?
Åh nej just det diabetiker dricker ju inte.
Eller?

Jag är totalt värdelös på att ha diabetes, aldrig blir vi vänner.
Även om jag försöker, kanske lite för lite men fan jag orkar inte.
Hur kan man hela tiden 'glömma'' att man är diabetiker efter tio år?
Lever jag fortfarande i en slags förnekelse?
Omedvetet i så fall.
Eftersom jag själv tycker att jag accepterat den endå på nått vis.

Jag vet ju att jag måste ta tag i min själv och min sjukdom för att må bättre.
Inte för att jag mår dåligt, men jag vet att jag kan bli piggare om jag bara kämpar lite.
Men problemet är ju att det inte är så ''bara''.

Ursh, jag le´ver nog i förnekelse.
För när folk frågar
- Hur går det med diabetesen?
Svarar jag bara att det är fint fint för att slippa diskutera vidare.

blä.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0