Livet som diabetiker.

Jaha då har man varit och fått sig e omgång hos diabetessjuksköterskan,
hon är faktiskt jätte bra.
Det är tyvärr mig det är fel på.
Jag vägrar helt enkelt inse att jag har just Diabetes.
jag ska helt enkelt börja sätta upp post-it lappar överallt som påminner mig om min sjukdom
förhoppningsvis smälter det in i huvudet då.
Värt ett försök i alla fall.

Sen fick jag en ny digital insulin spruta,
den ska funka som ett extra minne.
Jag kommer kunna titta på den och veta vilken tid och hur mycket insulin jag tog sist.
Skit bra, brukar alltid fråga alla om de sätt mig ta mitt insulin för att jag aldrig kommer ihåg.
Lindsay kunde alltid svara för hon tänkte - hmm har jag känt doften av insulin idag?
Då visste hon. Haha.
Nu behöver jag inte fråga längre.


Helst skulle jag vilja att den pep till när jag behöver ta den också.

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0