utmaningen.

Jag blev utmanad av Sandra!

1. Hur länge har du bloggat?

Sen April 2007.

2 Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började?

Ska man komma ihåg sånt?
Jag började när jag var i Thailand slutdestination av mitt resande (så alldeles försent igentligen...) Sen bara fortsattde det.

3. Vilken var den första bloggen du förälskade dig i?

Phu, svår fråga. -Nästa!


4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Det känns faktiskt roligt att läsa, det är ju mycket tokiga minnen och mycket känslor bakom många inlägg som kanske inte andra läsare förstår allt av..men för min egen del är det lite som att läsa en dagbok.

5.Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare.

Ganska många faktiskt, älskar inredningsbloggar! Sen läser jag ju mina vänners bloggar!

6. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du gillar.

http://ellasinspiration.blogg.se/ är en av många.

7. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig vars, blogg du gillar.
Oj det var svårare...

8. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

De tycker att det är roligt att följa min blogg, se vad jag pysslar med när de inte
är med mig. Min älskling tycker nog att det är bra att jag skriver av mig lite ibland också!? ;)

9. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i bloggen?

Det tror jag absolut eftersom jag verkligen är mig själv :)

10. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Ibörjan tänkte jag faktiskt inte alls på det eftersom jag trodde att ingen läste min blogg,
men nu när jag vet bättre så är det klart att jag tänker lite mer på vad jag skriver.
Men nja inga direkta gränser, allt beror på vilket humör jag är på..
Dåligt, då kan jag skriva saker jag kanske ångrar.


11. Nämn några saker du aldrig bloggar om och varför.

Jag skulle aldrig säga aldrig...

12.I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Hmm jag får inte så mycket bekräftelse genom min blogg,
men det är klart det är roligt när man väl får det, så lite kanske?
Hoppet är det sista som lämnar människan.

13. Tror du att man kan lära känna någon genom att läsa hans/hennes blogg?

Ja det kanske man kan? I don't know?

14. Har du träffat folk IRL efter att du har fått kontakt med dem via bloggen?

Nix, men jag har inte sökt så mycket kontakt heller.

15. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Det tror jag säkert att det kan vara!
Det är ju lätt hänt att man blir beroende eller skriver fel saker...

16. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller andra bloggar?

Ja det har jag faktiskt.
Men det rann av mig som vatten på en gås.
Jag visste vem det var som skrev och varför så jag gjorde aldrig någon grej av det.

17. Har du själv skrivit någonting du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Ja det skulle väl vara i min egen då i så fall, men jag skulle aldrig skriva något dumt om någon.

18. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Nej jag tycker inte de finns några direkta nackdelar, mitt bloggande är för min egen skull.
Jag känner ingen press att jag måste blogga.

19. Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
Det tror jag absolut att jag kommer göra.

20. Nämn fem bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Jag vägrar! Alla som vill får gärna svara, men jag sätter ingen ''press'' på någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0