sadness in her eyes.



Började baka nästan direkt när jag kom hem idag.
Vet faktiskt inte varför?
Såg ett skones recept som var så enkelt och gjorde mig
hungrig.
Sen har jag sätt ett banankaks recept på en blogg som
hon uttryckligen skrev att man var tvungen att baka om man hade två övermogna bananer hemma,
det hade jag ju och kände pressen.

Den verkliga anledningen var nog den klassiska,
inte behöva tänka på allt det jobbiga.

Min farmor har haft två små blödningar
och nu har den sista satt sig på talet.
Hon sluddrar när hon pratar.
Min kärlek till henne är obeskrivlig,
hon har alltid varit en stor förebild till mig,
min älskade farmor.


Började gråta idag på jobbet,
två gånger.
Ena gången var när jag fick ett sött sms av Thobias,
där han sms:ade om att jag borde följa med pappa när han åker för att hälsa på
även fast det är mitt i veckan.
Eftersom han vet hur mycket hon betyder för mig.
Andra gången var när jag skulle berätta för en av mina arbetskamrater att jag
måste vara ledig nästa vecka för att hälsa på henne.

Allt känns bara väldigt tungt just nu.
Hade en blödning igår och har haft
ondare än någonsin i magen.
Pratade med min barnmorska och det var ingen fara,
men att de skulle kolla upp det lite extra när vi ska dit på måndag.

phu, nu ska jag inte klaga mer.
Ska krypa ner i sängen och glömma tid och rum.

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0