En fin vän.



Super mysig kväll tillsammans med Malin och Eddie.

Malin är en mycket speciell vän
som vi har valt att ha som gudmor till våran lilla Theodor.

Jag har tyckt att det varit riktigt jobbigt att behöva välja en gudmor till honom
eftersom jag vet att det kan bli många besvikna miner.

Men egentligen var det aldrig någonting att fundera över,
svaret var ju som skrivet i stjärnorna.

Redan när Malin föjde med mig på gravid vattengympan
fast hon inte ens var gravid pratade jag och Thobias om det.
Eftersom hon var ett stort stöd för mig under just graviditeten.

Malin har alltid varit som en liten mentor för mig.
Även fast vi kanske inte pratar varje dag eller umgås tokmycket så vet jag att jag
alltid kan ringa henne och aldrig får hon mig att känna att jag är till besvär.

Ringde henne t.ex mitt i natten när jag var i Australien
och kände mig ensam och övergiven.
Hon tog emot mig med 'öppna armar' lyssnade och kom med råd.
Sådär som Malin alltid gör.

Vem tror ni kom till sjukhuset när jag satt där och oroade mig för
Thobias operation mitt i natten.
Om inte Malin?

Och vem var vid min sida under förlossningen
eftersom Thobias inte kunde vara där,
om inte Malin?

Ja jag kan hålla på i en oändlighet om vi ska rabbla
alla Malins goda gärningar och egenskaper.

Tack snälla fina Malin,
jag vet att du kommer göra ett fin fint jobb som Theodors gudmor.

With Love


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte fick ett tår i ögat när jag läser detta. Vet du varför jag alltid finns för dig? För jag vet att du skulle göra samma sak mot mig. För mig är det viktigt att precis som du säger att man inte behöver ringas varje dag. Men, när jag behöver oavsett tid på dygnet alltid kan ta fram ditt namn i telefonboken och ringa. Jag är både glad och rörd över beslutet att välja mig som gudmor, hade inte förväntat mig det. Så jag är mycket tacksam. Bandet mellan oss blir tjockare och tjockare för varje dag. Mycket kärlek till dig!

2010-07-18 @ 18:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0