what now?


Att vara tjock och känna att det inte finns några kläder
i hela vida världen som passar är en fruktansvärt jobbigt sitvation.
Nu är ju jag gravid så jag har ju en anledning att vara tjock.
Men klädsitvationen är ju den samma.
Jag har inga roliga kläder som jag får på mig utan att få klaostrofobi.
Lite fin vill man ju ändå vara när man ska på förlovningsfest.

Förkyld som en gnu är jag också så
jag vette tusan om jag ens orkar försöka hitta nått i nån butik,
och föresten har jag ju försökt hitta nått förr,så varför skulle jag hitta nått nu?

Mitt i all klädångest blir färgen på naglarna helt plötsligt någonting väldigt stort.
De får ju en förstorad roll i det hela,
kan man inte klä sig då måste man ju tänka på de små sakerna man kan göra.
Som att måla naglarna.
Men vilken färg ska jag välja?
Jag har i alla fall kommit fram till två stycken av typ hundra.
Så ge mig lite kredd.

Men nu då?

Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0