god only give us what we can handle.

Jag har hamnat i ett litet delemma på jobbet.
Eller nej igentligen inte, men ett lite jobbigt beslut.
Pratade med biträdande rektorn idag och hon erbjöd mig att få byta grupp för
att jobba med en utåt agerande kille.
Jag kommer inte bara jobba med honom utan fortfarande Barngrupp men med en annan
grupp mot den jag nu jobbar med och med honom i gruppen ungefär varannan gång.

Det känns självklart eftersom jag går upp till fulltid.
Vilket man självklart behöver ekonomiskt.
Det sorliga är ju att man ska byta grupp så här mitt i och jag trivs
jätte bra i den gruppen jag jobbar med nu.
Både med barn och lärare.
Känns som att man sviker dem.

Sen nästa tanke är kommer jag själv klara av det här?
Jag har ju jobbat med ett utåtagerande barn tidigare,
det var så jag började min ''karriär''.
Tre månader med frustation över att det inte blev så mycket framsteg
med det barnet.
Men å andra sidan det handlar om två månader och
är ett annat barn, en annan utmaning.
God only give us what we can handle.
eller?

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0