Just let it go.

Det här med droger, asså va fan.
Nej det är klart att det inte är bra att vara värsta knarkaren som är beroende av någonting.
Jag kan ställa mig upp och räcka upp handen.
- Hey här har ni mig, en ganska (onormal person om du frågar mina vänner) vanlig tjej på 22 år
jag bor i en liten ''by'' som heter Nykvarn utanför Stockholm.
Jag har laster så som att jag inte alltid har sådan tur när jag tänker,
 jag kan inte stava, jag har ett stort socker beroende,
jag röker när jag dricker och dricker alldeles för mycket,
 jag spenderar pengar som jag inte har och är ganska blåögd till allt allt löser sig,
jag pratar alldeles för mycket, tycker att sex är väldigt intressant,
jag har en tendens att alltid säga emot tills personen fått nya perspektiv och förns då kan jag hålla med även
om jag igentligen höll med från början och då kan personen ifråga ha ändrat sig.

Jag är tycker synd om och är emot knarkare,
men jag tycker endå att det är helt okej att prova på allt
minst en gång.
För det gör väl inte mig till knarkare bara för att man provat en gång?
Det gör väl inte mig till bergsklättrare bara för ja provat en gång?
Jag är inte fotbollsspelare bara för att ja spelar en gång om året på midsommar?
Gör allt detta mig till en mindre värdig person?

So what om man varit knarkare
det betyder faktiskt inte att man alltid kommer att vara det
Sluta döm människor!
Fatta starka dessa människor varit som tagit sig ur skiten,
antagligen så är de starkare än dig som måste trycka ner människor som redan varit
nere i skiten.
Låt dem vara, ge dem din hand och hjälp dem upp.

(Började tänka på det här när jag läste
Carolina Gynning's blogg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0