trevliga människor.

Ursh va förrvirrad man blir ibland, sitter vi datorn och läser på Svenska så kommer någon in i rummet och börjar prata med mig, ibland svarar ja på Svenska och undrar varför de ser så frågande och korkade ut!
Ibland blir ja själv helt stum och fattar ingenting men det kan ju vara för att jag inte är så bra på att göra flera saker samtidigt.

Jag är också lite efterbliven när ja svarar i telefonen så folk måste fråga vem de pratar med igentligen, haha.
Fast jag har faktiskt blivigt lite bättre på det nu.
Ringer alltid lite random personer till mig eftersom jag har Paul's gammla nr också, rätt så roligt faktiskt man kan busa massor me dem, prata lite svenska och sådär.

Generellt i det här landet vad jag har märkt hittills är att de är väldigt trevliga, alltså väluppfostrade.
De säger ju alltid snälla och tack och allt sånt, men sen frågar de alltid först, om de kan låna de eller gå på toaletten mm ursäktar sig alltid and so on.
Folk hälsar på varrandra på gatan, säger förlåt om de råkar snudda dig i farten, tanten i kassan i mataffären undrar hur allt är, nu säger jag inte att ALLA är så här men många.
Kan säkert bero på att det är ett ganska litet samhälle, men alla känner inte alla även om många känner många.


Jag trivs anyhow.


Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0