Plastdunk vs kartong

Cravendale Semi Skimmed Milk Englands plastflaska eller våran heliga mjölkkartong?

Jag blev nästan lite chokad över hur osmart det faktiskt känns med att ha en stor otymplig plastflaska till mjölken, men den är ju betydligt lättare att öppna i alla fall.

Här kommer svenska Kath till England och så känns det som att ja åkt tillbaka x antal år i tiden, de tycker ju såklart att det är ganska smart och att de återvinner och sånt där, men det är ju knappast så att man går och pantar flaskorna.
Jag kan ju erkänna med handen på hjärtat att jag inte går till varken papp eller plast återvinningen, jag gjorde det när ja bodde hemma på söder men ikke här. Jag vet ju inte ens vart de finns? (ja skyller inte ifrån mig).
Jag erkänner att det är av lathet som ja inte ens kollar upp det.
Hur smart är det här igentligen och hur mycket mer miljövänligt är det med våra kartonger?

Fast Engelskmännen diskar ju faktiskt precis så som vi lärde oss på Hemkunskapen att man skulle göra.
Det har en liten dunk i diskkon som de fyller upp med vatten, jag har inte vant mig än så jag blir mest irriterad på den faktiskt, den är i vägen okej?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0