Början på det nya livet?

Ja det började väl någonstans där när jag var med pappa på firmadagen och han frågade mig
- Men kattiz du vill inte bli målare då?
Målare tänkte jag...hmmm *smakar på det*..målare?
Sen några dagar efter det träffar jag Jonas och han kör sin sköna komentar
 - Klart du ska bli målare! Jag kan verkligen se mig dig som målare!
Ja men va fan det kanske är värt ett försök? Jag har ju en hel del här hemma och öva på, sagt och gjort åkte jag och köper ett par målarbrallor.
Dagen efter det ringer min systers pojkvänn David och underar om jag är intresserad att följa med honom på jobb, ja visst why not?
Ja i dag (fredag) var jag med honom och jobbade som trädgårdsmästare, så ja!
Så det verkar som att jag får lägga målar tankarna åt sidan ett tag och agera trädgårdsmästare istället, haha!
Trodde ni inte va? Knappast de planerna jag hade med arbetslivet, men jag är faktiskt rätt nöjd! (än så länge, ni känner väl mig blir jag någonsin nöjd!?)

Ialla fall så kommer Sam hit på måndag!
My dear Sam from England, ska bli ruskigt roligt!

Jobba eller byt!
Kör ba köööör!

Ja föresten! Sa jag att jag råkade dra med mig hornhinnan från ögat i förra veckan?
Inte så trevligt faktiskt och där kan vi nog snacka om smärta mina vänner, och ända gick jag med det i ca ett dygn innan jag förstod att någonting var väldigt mycket mer fel än vanligt.
Tokigt det kan gå men det är som jag brukar säga - Shit happens all the time, BUT WHY JUST TO ME!?

Kärlek
Kath


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0